T-155 FIRTINA ÖBÜSÜ TÜM ÖZELLİKLERİ NE KADAR GÜÇLÜ ?

shncdr

T-155 FIRTINA ÖBÜSÜ TÜM ÖZELLİKLERİ NE KADAR GÜÇLÜ ?

 

 

T-155 Fırtına Öbüsü Nedir? Özellikleri Nelerdir? » TechWorm

T-155 Fırtına Açıklama

T-155 Firtina, Samsung Techwin tarafından tasarlanan ve üretilen Güney Kore yapımı K9 Thunder 155mm kendinden tahrikli obüse dayanan bir Türk Savunma şirketleri Konsorsiyumu tarafından Türkiye'de üretilen 155mm 52 kalibrelik kendinden tahrikli obüs. Firtina programı, Türk ordusunun yeni bir kendinden tahrikli obüs talebini karşılamak için başlatıldı. 2001 yılında iki prototip sipariş edildi ve üretim 2002 yılında başlatıldı. Samsung Techwin ile yapılan lisans anlaşmasına göre, ilk sekiz T-155 Güney Kore'de inşa edilirken, kalan 300 ünitesinden daha fazla parti Türkiye'de üretilecek. Türk hükümeti için bildirilen toplam satın alma ve teknoloji transferi maliyeti 1 milyar dolardı. 2001'den Aralık 2009'a kadar, Türk ordusuna 150'den fazla birim teslim edildi. Toplam 350 T-155 Firtina obüslerinin üretilmesi planlanmaktadır. 2011 yılında Azerbaycan, 2014 yılında teslimat ile 36 Firtina sipariş etti.

 

T-155 Fırtına Varyantlar:

- Mühimmat ikmal aracı: taretsiz T-155 Firtina'nın şasisine ve şasinin arkasında bulunan bir kargo alanına dayanmaktadır. Araç bir mühimmat Transfer sistemi ile donatılmıştır. Yeniden yükleme, T-155 Firtina'nın arkasında bulunan Kare deliğe kilitlemek için dışarı çıkan ikmal aracındaki mühimmat Köprüsünden yapılır.

 

T-155 FIRTINA TEKNİK VERİLER

[caption id="" align="aligncenter" width="822"]T-155 Fırtına T-155 Fırtına[/caption]

 

T-155 Fırtına Silahlanma

T-155 Fırtına'nın ana silahı 155mm 52 kalibrelik namludan oluşur. Fırtına'nın silahı standart NATO 155 mm mühimmat ile uyumludur. Standart bir 155 mm m107 yüksek patlayıcı mermi maksimum 18 km menzile veya maksimum 30 km menzile m549 roket destekli yüksek patlayıcı mermi ateşlenebilir. Namlu, çok bölmeli bir namlu freni ve duman çıkarıcı ile donatılmıştır. Fırtına, otomatik bir mühimmat yükleme sistemi ile donatılmıştır ve tabanca, 15 saniyede maksimum üç mermi hızında ateş edebilir. Yoğun yangın için dakikada altı ila sekiz tur arasında bir hız elde edilebilir, sürekli yangın misyonları için ise dakikada iki tur ateş oranı mümkündür. Otomatik mermi yükleme sistemi elektrikle tahrik edilir ve elektronik olarak kontrol edilir. Aracın içinde toplam 48 mermi taşınır. Komutanın sağ tarafındaki kubbe, kara veya hava tehditlerine karşı kullanılabilen 12.7 mm m2'lik bir makine ile donatılmıştır. Ana silahın her iki tarafında, taretin önüne dört duman bombası boşaltıcısı monte edilmiştir. Taret traverse, güç kontrolü altında -2.5 ila + 70º arasında silah yüksekliği ile güç kontrolü altında tam bir 360º'dir. Manuel kontroller bir yedek olarak sağlanır.

T-155 Fırtına Tasarım ve koruma

T-155 Fırtına'nın gövdesi ve tareti, mürettebat için küçük kolların ve kabuk parçalarının ateşlenmesine karşı koruma sağlayan tamamen kaynaklı çelik zırhtan yapılmıştır. Üreticiye göre, zırh, 14.5 mm zırh delici ve anti-personel mayınlarına kadar küçük silah ateşine karşı koruma sağlıyor. Sürücü, gövdenin sol tarafında, güç paketi bölmesi sağında ve taret bölmesi gövdenin arkasında bulunur. Gövdenin arkasında, mürettebatın araca girip çıkması için kullandığı büyük bir kapı bulunur. Taretin arkasında mühimmat ikmali için başka bir küçük kapı mevcuttur.

T-155 Fırtına Hareketlilik

T-155 Fırtına Obüsü, 1000 hp su soğutmalı MTU 881 Ka-500 dizel motora sahiptir. 4 ileri ve 2 geri vitesli Allison x-1100-5 tam otomatik şanzımana bağlanır. Her iki taraftaki hidropnömatik süspansiyon, ön tarafta bir tahrik dişlisi ve arkada bir avara ile altı çift lastik yol tekerleğinden oluşur. Üç parça dönüş silindiri vardır. Fırtına, maksimum 360 km'lik bir seyir aralığı ile maksimum 67 km/s hızda çalışabilir. Fırtına r, %60'a kadar eğim, %30'a kadar yan eğim, maksimum 1.5 mm derinliğinde bir su engelini geçebilir, 0.75 m'lik dikey engellere tırmanabilir ve maksimum 2.8 m'lik bir siperi geçebilir.

T-155 Fırtına Aksesuar

Türk şirketi Aselsan, Fırtına için yerleşik bilgisayarlı yangın kontrol sistemini (FCS) geliştirdi ve bu da her sistemin pil komuta merkezinden hedef bilgi almasını sağladı. FCS gömülü Küresel Konumlandırma Sistemi (GPS), nişancı Yardımcısı Görüntüleme Ünitesi, taktik veri/internet iletişim sistemi ve diğer alt sistemler ile bir bilgisayar, bir makineli tüfek, bir arayüz ünitesi, güç kontrol ünitesi, güç şartlandırma ünitesi, atalet navigasyon sistemi içerir. T-155 Fırtına'nın standart ekipmanı, her mürettebat üyesi için NBC ve havalandırma sistemi, gece görüş ekipmanı içerir.

 

 

[caption id="" align="aligncenter" width="591"]T-155 Fırtına Obüsü T-155 Fırtına Obüsü[/caption]

 

Yorum Gönder

0Yorumlar

Yorum yaptığınız için teşekkürler.

Yorum Gönder (0)